Bisikan Hati Kita

Bisikan Hati Kita
Mencintai & Menyayangi Tak Semestinya Memiliki..

Monday 16 May 2011

Menanti Jawapan Yg x Pasti..

Alangkah indahnya bila segala yang diidamkan terjawab seperti yang dikehendaki..bahagia sekiranya jawapan yang diharapkan, menjadi kenyataan..andai dapat kuputarkan kembali masa lalu tanpa memadam memori yang terpahat, akan ku rintis dengan penuh cermat laluan yang penuh dengan rintangan agar tidak ku lalui jalan yang beronak yang telah ku ketahui..tidak akan ku redah belukar tempat beradu sang ular, dan tidakku renang sungai yang dihuni buaya kelaparan...Namun.....aku cumalah insan diantara berjuta2 lagi insan yang tidak mampu memutarkan masa yang hakiki ini..walau ku mampu memutarkan jarum jam ke belakang sekalipun ia tidak amampu merobah waktu yang telah ku rentasi..lalu ku terdiam sejenak..merenung akan kekuasaanNya dan mengagumi kebesaranNya..tiada akan wujudnyawaktu yang singkat mahupun panjang melainkan semuanya adalah tepat pada masanya..maka, siapakah aku untuk mendongak megah menongkat dagu ke langit??siapalah aku untuk menyaringkan suaraku agar didengari??siapalah aku untuk menggenggam segala yang ku ingini..sedangakan segala yang kononnya ku miliki cumalah pinjaman semata-mata..lalu ku bertekad untuk membuka mata memerhati dunia dengan penuh rasa kesyukuran..lantas ku memerhati sekelilingku, adakah mereka memikirkan seperti yang aku fikirkan??mungkin....sesungguhnya, apa yang aku inginkan adalah ketetapan dariNya..andai tiada izin dariNya, tiada jua akan jadi milikku biarpun ia di depan mata..ku langkahkan lagi kakiku memijak bumi yang nyata ini..kerdilnya aku untuk berbangga dengan diriku..andaiku rendahkan diriku, bukan bermakna aku hilangkan maruahku..tetapi, biarlah aku meletakkan diriku di kedudukan yang paling bawah agar tidakku lupa akan asal usulku..aku selesa begini, tanpa kemewahan dan keseronokan yang melampau..aku berpeluang menghayati erti kehidupan yang serba sederhana.....aku akan melangkah dan terus melangkah selagi nafasku belum dihentikan.....natijahnya, segala yang dinanti adalah JAWAPAN YANG TIDAK PASTI..kita merancang, Tuhan menentukan..salam..

No comments:

Post a Comment