Bisikan Hati Kita

Bisikan Hati Kita
Mencintai & Menyayangi Tak Semestinya Memiliki..

Friday 20 May 2011

Tingginya nilai KESABARAN..

Aku melalui detik2 yang terlalu menduga..bukan menduga fizikalku, tapi mentalku..kalau fizikal, ok la sikit..saat ku menghadapinya, tiba2 ku teringat akan pesan diriku sendiri.."paling ke belakang atau pejamkan mataku" untuk hentikan semua tu buat sementara..lalu ku pejamkan mataku dan ku hidupkan satu sistem yang paling berharga dalam jiwaku.."KESABARAN"..benar pesananku..seandainya ku terus menghadapinya tadi, entah apa yang bakal aku atau kamu saksikan..sudah tentu berlakunya sesuatu yang aku dan dirimu tidak inginkan..mujur aku pejamkan mataku seketika untuk membuat kalkulasi emosiku..aku sedar, KESABARAN itu amat tinggi nilainya..berapa ramai terkorbang angkara kegagalan menahan sabar..berapa ramai tewas gara2 gagal untuk bersabar, dan berapa ramai yang bertelingkah dan bertelagah setelah gagal bersabar....apa jua yang dilalui menuntut KESABARAN..awas, keegoan dan keriakkan penghadang KESABARAN..tafsiran yang salah tentang maruah, mengaburkan makna sebenar KESABARAN, menyempitkan pendekatan dan melebarkan jurang antara kasih dan kebencian..KESABARAN itu amat mulia dan mustahil untuk kecundang jika memilikinya..itulah nilai sebuah "KESABARAN"..slmt beramal..slm

No comments:

Post a Comment